למי זה מיועד?

במידה ואת/ה מתמודדים מול בעייה כרונית (הנמשכת זמן רב) ולא מצאתם את הדרכים המקובלות כיעילות להתקדמות, ייתכן וייעוץ וליווי באמצעות הגישה הפתוחה הם הדרך המתאימה לכם.

ישנן בעיות שאין טעם ולא סיבה ראוייה לנסות ולנהל בעצמינו את הטיפול בהן, מכיוון שיש דרך מדעית בדוקה וברורה שמסוגלת לתת לנו מרשם לפתרונן: 
אם חלילה עברת תאונה ושברת את אחת מעצמות גופך – אל תפני בשלב זה אל הגישה הפתוחה!
סביר מאד שדווקא פנייה לחדר מיון, צילום רנטגן וטיפול על ידי רופא מומחה לאורטופדיה יהיה מסלול הטיפול הראוי והיעיל ביותר.
אני חושב שמעט מאד אנשים ייטענו שבמקרי חרום רפואיים, הרפואה המערבית אינה מציעה כיום פתרונות יעילים לפחות לשלב הראשון ומשכך לא מתקבל על הדעת לחפש פתרונות במקומות אחרים.

והנה אנו עדים לכך שלגבי עניין הבריאות הגופנית או הנפשית באופן רחב יותר, בשאלות כגון הימנעות ממחלות, כיצד לחיות באופן בריא, מה לאכול, מאיזה מזונות להימנע ומתי, או התמודדות מול מחלות כרוניות פיזיות או נפשיות, בכל אלה הטיפול הרפואי המערבי הרבה פחות מובהק בהצלחתו ולכן קיימים חילוקי דעות, שיטות רבות פועלות זו לצד זו ואפילו בקרב המומחים אין הסכמה גורפת לגבי שיטה אחת בעלת עליונות מובהקת.

אנחנו חיים בתקופה בה כמעט כל הידע המצוי בעולם, בכל תחום שאליו ניגש, ניתן ללימוד באופן חופשי ועצמאי ומי שמתאמץ לחפש יכול להגיע לאלפי גישות, שיטות ורעיונות שחלקם אולי יוכלו לסייע לו בהתמודדות האישית שלו.
מצד שני, לא מתקבל על הדעת ולא ניתן מעשית לדלג ממומחה למומחה ולרוץ לאלפי מטפלים שמייצגים שיטות רבות ומגוונות מתוך תקווה שאחד מהם יתאים לי ולבעייה האישית שברצוני להתגבר עליה.

ובכן, כאן נכנסת הגישה הפתוחה לתמונה. באמצעות דיון משוחרר מכבלי שיטה ספציפית, אך בשיתוף עם מלווה צמוד, יכולה כל אחת ויכול כל אחד לנסות לנווט את דרכו העצמאית למציאת הפתרונות והדרכים לנהל את חייה ואת ההתמודדויות הכרוכות בהם.

היות והגדרנו מראש שאין כאן בהישג יד פיתרון אולטימטיבי שמתאים דווקא לנו, הרי שלא מובטחת לנו הצלחה של 100 אחוז ולמעשה לא מובטח לנו דבר, אבל עצם ההכרה בכך שאנחנו הם אלה שמחפשים, מנווטים, מנסים, נכשלים לעתים שוב ושוב, ובעיקר לוקחים אחריות על ניהול חיינו, היא כשלעצמה רווח עצום.

אני עצמי חי על פי הגישה הפתוחה במשך עשרות שנים. התמודדתי ואני עדיין מתמודד בחיי מול לא מעט בעיות מהסוג שתיארתי, בעיות שלא ניתן לקבל עבורן פתרון ברור וכך בהדרגה תוך כדי ההתמודדות האישית שלי, בהתחלה באופן לא מודע, ובמשך השנים במודעות הולכת וגוברת, הבנתי שיש מקום לסייע וללמד אנשים נוספים את הגישה שלי וכך עשיתי, בתחילה בהתנדבות ולאחר מכן החלטתי להפוך זאת לעיסוק.

אני מאמין שבחלק גדול מאד מהמקרים, גם ובעיקר כאשר ההתמודדויות הן קשות ועיקשות, הגישה הפתוחה היא הדרך הכנה, הנאורה והיעילה ביותר.

כאמור, ההישגים להם ניתן לצפות בעזרת הגישה הפתוחה אינם מוחלטים אינם מובטחים שכן אז היה מדובר במדע אמפירי מבוסס ראיות, אבל בהחלט ניתן להגיע למצב של עצמאות בניהול החיים, לבצע ניסוי וטעייה מתמידים ולימוד בלתי פוסק, וכך אפילו הבעיות המורכבות ביותר ניתנות לריכוך, לניהול, להתמודדדות, שלב אחרי שלב אנחנו הופכים להיות אלה ששולטים במצבנו